Bună tuturor, bine ați venit pe blog.gurau.md. Mă numesc Artur Gurău, puteți să aflați mai mute despre mine prin intermediul twitter, facebook sau linkedIn. Acesta este blogul, unde periodic voi încerca să aduc texte cît mai interesante, idei care merită discutate, oameni de la care ai ce învăța și evenimente, care au impact asupra noastră. Comentariile și schimburile de opinii sunt încurajate de autor :)

Imi puteti recomanda spatii pentru oficii interesante in centrul Chisinaului? #fb

Wednesday, 03:58am | Follow me

Totul.md, un startup de 100.000 euro
March 10, 2010 posted in media

Îmi aduc aminte cu plăcere de cum acum 10 ani făceam cunoștință cu începuturile moldnetului. Intram aproape zilnic pe ournet.md/new, ca să văd ce site-uri noi au mai apărut. De atunci multe s-au lansat, multe și-au încetat activitatea. De acolo cred că mi se trage curiozitatea pentru orice apare nou în spațiul virtual moldovenesc. Cred că în proiecte online locale investesc cei romantici. Efortul aici dă mult mai puține dividente ca în alte domenii, Dumitru cred că o să confirme :)

Cu ceva timp în urmă am aflat de pe twitter despre un startup curajos - totul.md. Zilele trecute am observat că site-ul este promovat în spoturi de 10 secunde pe ProTV și THT, poate și la alte posturi. Iată ce am reușit să aflu despre acest proiect. Este vorba despre ceva mai rar pe la noi - o investiție străină, mai precis Alliance Trade Group din Cehia, o companie a cărei activitate de bază este comercializarea țevilor din oțel cu rădăcinile afacerii în fostele state CSI. După spusele proprietarului, Andrei Perjan (numele coincide cu numele decanului Facultăţii Matematică şi Informatică), în proiect au fost ivestiți 100.000 euro și peste un an și jumătate de lucru. Proiectul este gîndit ca un sistem informațional de căutare completat, cu peste 16 servicii care deja funcționează. În același timp se urmărește dezvoltarea unor ramuri speciale pe site pentru categorii automotive, modă ș.a. Conform estimărilor lui Andrei într-un an, maxim trei își va întoarce investiția și va trece pe profit.

Apreciez curajul celor care sacrifică timp și bani pentru dezvoltarea unor proiecte pentru un spațiu virtual atît de rigid ca cel din Moldova, însă cred că în așa condiții trebuie de multe ori să măsori și o dată să tai. Mi s-a părut anormal că un proiect internet să fie promovat pe alte medii, tv radio etc… mai țineți minte promovarea emoney? Cred că startup-ul tre să pună accent în primul rînd printre consumatorii de net, pe net. Numele proiectului ne spune ce găsim acolo - totul (DEX-ul spune că așa termen nu există). Oricum, cred că în încercarea de a acoperi toate domeniile în același timp,  nu poți face tot la fel de calitativ. Este motivul din care cred că în viitor succes vor avea proiectele de nișă. Sunt curios cum se va dezvolta proiectul, ducem lipsă de resurse calitative iar lista site-urilor calitative și cu trafic decent, le poți enumera foarte ușor. Sunt curios ce credeți despre totul.md? Care sunt șansele acestui startup?

  • neagaoleg:

    cu tot respectul față de Adrian dar Totul.md nu are perspective pe segmentul de internet search asta o zic fără să argumentez, iar dacă să-l luăm ca portal de știri eu personal nu-l consider credibil din pacate.

    2010.Mar.10 13:58

  • Vladislav Namaşco:

    Nu am nici o pretenţie la proiectul dat din punct de vedere tehnic, este efectuat bine şi aş zice că chiar impresionează prin volumul de muncă.

    Totuşi, consider că acest proiect cam a întîrziat un pic. E prea generalist în timpul proiectelor nişate.

    2010.Mar.10 11:33

  • Mihai:

    Salut initiativa celor de la totul.md si le doresc mult succes. Se vede ca au lucrat bine si profesionist la proiect.

    Referitor la sanse as spune ca internetul lucreaza altfel acum decat cu 10 ani in urma, si ai dreptate proiectele de nisa au mai mari sanse decat unul agregat. Divergenta versus convergenta.

    Daca oamenii vor sa cumpere carti, intra pe Amazon.com, vor sa faca cautare pe net, intra pe Google, pentru directoriu de companii, intra pe Yellow Pages si tot mai putin intra pe Yahoo care le are pe toate.

    Mi se pare ok sa promovezi un proiect on-line pe alte medii decat internetul. Mai toate brandurile renumite o fac, Google, Yandex si altele. Pt ca in acest caz, internetul pentru ei nu este doar un mediu de promovare, este un mediu de business.

    Off, sper ca am scris pe intelesul tuturor :)

    2010.Mar.10 08:38




send message

Fabrica de staruri 2 pe Clip.md
March 07, 2010 posted in media

Un comunicat de presă făcut public zilele trecute, relata impactul imediat și popularitatea de care se bucură showul “Fabrica de Staruri 2″, chiar de la prima emisiune și asta ținând cont că cotele de audiență a emisiunilor de acest gen, cresc treptat spre sfîrșitul proiectului.

Anul acesta, Organizatorii Fabricii au acordat o atenție deosebită promovării proiectului și în afara limitelor de televiziune. Săptămîna trecută a fost negociat un acord cu siteul de video sharing Clip.md dar și cu siteul revistei Vip Magazin, care vor difuza înregistrări autorizate ale tuturor showurilor, dar și a agendelor zilnice, astfel încât cei care nu au avut posibilitatea să urmărească emisiunile de pe Prime sau 2Plus, să le poate urmări pe internet.

Clip.md a realizat în timp record o pagină personalizată Clip.md/fabrica, special pentru acest proiect, astfel vizitatorii vor putea urmări on-line materiale video de o calitate foarte bună, la o zi/două după difuzarea lor. Pot să vă spun că acesta este unul din primele proiecte de parteneriat realizate de Clip.md, astfel în timpul apropiat vă puteți așteptate la noi surprize de calitate.

  • Artur:

    @Radu, in 2 zile a fost gata.

    2010.Mar.07 17:40

  • Radu Lisiţa:

    :D ”..a realizat în timp record..”, în cât timp? )

    2010.Mar.07 17:10

  • Artur:

    @Dumitru, întradevăr, în cazul Showurilor, fișierele sursă ne-au fost transmise cu sunet mono, la Agendele zilnice probleme nu sunt.

    2010.Mar.07 16:10

  • Dumitru Brinzan:

    Sunetul e mono şi se aude foarte slab :(

    2010.Mar.07 16:06




send message

De ce privesc.eu mai rar
February 04, 2010 posted in media

Stăteam ieri seara cu cîțiva prieteni într-un pub, la o bere. Am ajuns să vorbim despre Privesc.eu. Prin ce este inovațional acest proiect pentru Moldova, care este impactul acestuia și ce îi lipsește. După ce am discutat despre lipsa de informație obiectivă, transmisă în timp util consumatorului final de informație, am atras atenția la un detaliu foarte important. Care este impactul social și unde dimensiunea de entuziasm trebuie să se transforme în dimensiunea de profesionalism?

Nu o să mă opresc la transmisiunile live ale conferințelor de presă. Sincer, nu îmi mai sunt interesante și după cum arată numărul de privitori pe privesc.eu, nu sunt singurul, care împărtășește această idee. Mă interesează mai mult emisiunea transmisă live “Fără cenzură”. Deseori invitați ai acestei emisiuni sunt persoane interesante, care au ceva de spus. Ultima dată a fost o persoană pe care o admir - jurnalistul Vasile Botnaru. Urmăresc și aștept de fiercare dată “Бизнес-секреты с Олегом Тиньковым” - o emisiune, care nu durează mai mult de 30 minute, moderată de cunoscutul businessman Oleg Tinkov și Oleg Anisimov, redactorul șef de la finansmag.ru. Emisiunea, la fel ca și în cazul nostru are cîte un invitat special. După înregistrare se montează în cîteva ore și se plasează pe internet, fiind urmărită de peste 50.000 persoane de fiecare dată.

Vreau să fac o paralelă între cele două proiecte, tocmai ca să se observe că succesul unui proiect depinde mult nu numai de conținutul emisiunii, dar și de modul corect de “oferire” al acestui conținut. Nu-i așa că ți-ar fi mai plăcut să vezi emisiunea “Fără cenzură” în HD, să dureze 30 minute nu o oră, ca să prinzi doar ce este important? Pentru că ții la timpul tău prețios. Deasemenea ți-ar plăcea să existe un decor drăguț, un intro și un outro cu subtitre. Apropo, aici vedeți o selecție de lucrări motion, realizate de Eden Design. Recomand. E super fain cînd ai acces la informația brută, însă prea multă brută strică. Uneori oamenii vor un pic de floricele, efecte speciale și… cenzură. Multă baftă băieților, sper să văd un upgrade de calitate în viitorul apropiat.

  • Alexandru Minza:

    Anisimov deja nu mai e la FinansMag - a plecat la Tinkoff Kreditnye Sistemy :)

    2010.Feb.07 21:03

  • Marin:

    Chestia cu Fara cenzura e clara. Dar in privinta site-ului privesc.eu nu ar trebui de lucru.Eu vad o schimbare radicala, un site care sa poata atrage, dar nu cum e actual.

    Pentru aceasta eu cred ca ar trebuie sa apeleze la un serviciu autohton de website, webconsulting.md sau prodo.. sau poate altceva, dar sa fie bun.

    2010.Feb.04 22:32

  • Artur:

    @Mihai, ti-am expediat un mail cu o prezentare a agentiei si o lista de servicii.

    @nicu, eu nu vind nimic, a fost o sugestie, in plus un serviciu bun merita sa fie promovat :)

    2010.Feb.04 12:51

  • Mihai:

    Deciziile la Privesc.Eu se iau in echipa si de asta trebuie sa participam toti la discutie.
    Pana la intalnire n-ar strica sa vedem lista de preturi pentru servicii :)

    2010.Feb.04 12:24

  • nicu:

    eu ziceam de ce vinzi tu Artur :D

    2010.Feb.04 12:23

  • Artur:

    @Mihai, te invit la mine in birou la o ceasca de ceai si discutam posibilitaea de a lucra impreuna. Pentru a face o oferta concreta este necesar sa intelegem exact ce isi doreste clientul, pina atunci iti pot da doar o lista de preturi pentru anumute servicii. ;)

    2010.Feb.04 12:18

  • Artur:

    @nicu, exact :) chiar dacă privesc.eu e un proiect mai mult social decît afacere, cu statut de ONG, trebuie să se țină cont de anumite reguli esențiale de marketing :)

    2010.Feb.04 12:13

  • unu:

    de acord cu tine, dar cred că băieţii sunt la început, resurse puţine, etc
    Oricum, sunt bravo şi fac o treabă extraordinară!

    2010.Feb.04 12:12

  • Mihai:

    Multumesc pentru critica si sugestii.
    Revin la o discutie mai veche, Cum ramane cu oferta Eden Design pentru Privesc.Eu?

    2010.Feb.04 12:11

  • nicu:

    biznesul e dur, este ofertă poftim vânzare şi nimic personal

    2010.Feb.04 12:04




send message

Jucăria Turcu
January 08, 2010 posted in blogz, media

Pavel Turcu și piesa lui compusă în cinci minute, fac furori în blogosfera moldoveneasca și în unele media ce caută disperate subiecte, acum cînd nici politicienii nu se bat în parlament, nici pensionarii nu fac scandal în fața la primărie.

Pînă la urmă, Turcu a devenit victima propriei prostii. Nu își dă seama că tot ce se întîmplă acum în jurul numelui său, nu e decît un balon de săpun, un subiect supt din deget și o joacă pentru tinerii puțin plictisiți dar dornici de action. Orbiți de propria putere blogosferică (de a pasa un subiect pornit pe facebook la TV?) vor să-l transforme pe Turcu în reprezentantul Moldovei la Eurovision. Pînă cînd mișcările pornite pe facebook contra unor instituții, nu fac decît gălăgie. Eu am mers la Eli-Pili și am băut o bere, pentru că grupul de prieteni cu care eram, au mers acolo. Am cumpărat o oră în urmă bilete pentru filmul Sherlock Holmes la Patria, pentru că nu am altă alternativă. Boicotînd ceva nu obții succes, propuneți soluții.

Revenind la eroul nostru. Dacă va fi admis în faza finală, mai mult sau mai puțin promovat, Turcu are întradevăr șansa să acumuleze cele mai multe voturi, despre motivele opțiunilor citiți pe alte bloguri. Turcu s-a autopozițioinat, fără să vrea pe segmentul Planeta Moldova, Grăiește Moldovnește sau Pavel Stratan. Ideea era că acesta nu va fi admis niciodată de juriu, iar peste jumătate de an toți vor zîmbi cînd cineva amintește de “concursantul” de la “Eurovizion”. Distracție plăcută! Iakașa.

  • blushka:

    oo

    primul blog ce graieste ca’n culisele spectacolului intitulat ‘blogosfera si jucaria Turcu ‘ .

    +1

    2010.Feb.09 17:22

  • Artur:

    @nicu, singele e inca e cald, lumea are emotii, se supara pe juriu ca nu l-a admis pe Turcu in concurs (da, se pare ca am avut dreptate).

    Am recitit ce am scris mai sus si acolo se spune de juma de an. Oricum ce se intimpa acum nu se compara cu agitatia de la inceput. Acum vbsc despre Turcu doar cei mai inflacarati… tu si inca o mina de oameni care nu vor sa se resemneze ;)

    2010.Jan.20 12:33

  • nicu:

    iară eu
    interesul tot persistă deşi a fost dat afară
    flashmob
    articole pe unimedia si jurnal

    cum explici acum? :)

    2010.Jan.19 23:21

  • SergiuK:

    Imi pare rau Nicu, eu chiar nu-l monitorizez ce face Turcu in viata lui cotidiana. Daca nu a cantat la nunti vreodata, atunci are mare sanse sa aiba succes pe acest segment in viata lui de ARTIST promovata de asa oameni ca tine. Una-i rau, ca asa oameni destepti ca voi - dau sperante desarte unui amarat ca Turcu. Nici eu, nici tu nu vom avea de suferit din asta, la sigur.

    2010.Jan.15 01:37

  • » Pavel Turcu. Impactul fenomenului la pătrat « Curat Murdar SîRîLî:

    [...] blog.gurau.md Jucăria Turcu [...]

    2010.Jan.14 10:39

  • aristit:

    toti sunteti buni de facut valuri =)

    2010.Jan.12 22:49

  • SuperMan:

    Спс

    2010.Jan.12 22:41

  • Artur:

    @nicu, “ce e val, ca valul trece”. explic prin suspansul creat de Turcu. Va trece sau nu in finala nationala / cum va cinta live pe scena / cit de mult va fi votat / cum il va aprecia juriul etc

    2010.Jan.12 17:07

  • nicu:

    @ Sergiu K
    Pavel Turcu nu a cantat niciodata la nunti
    inainte de a iesi cu afirmatii informeaza-te

    @ Artur oamenii nu se plictisesc, dimpotriva valul creste, cum explici?

    2010.Jan.12 16:27

  • SergiuK:

    Dupa mine fenomenul Turc-esc va ridica “imaginea” Eurovision in Moldova la alte dimensiuni, adica Pavel Turcu sau cum il mai chiama caci nici nu vreau sa depun efort ca sa-l memorizez… apoi va cere pe viitor 120$ de noapte la nunti in loc de 50$ cum era pana la Eurovision 2010. Si asta doar din Reputatie clar lucru cucerind podiumul Pietsei Centrale…

    2010.Jan.11 01:36

  • Artur:

    @Larry Livingstone, abia acum am citit si ce au scris Darie si Ciorici si am inteles asocierea ta. Eu am scris textul ziua, inaintea lor. Cel mai probabil, am o opinie diferita de a ta si diferita de cea a lui Darie si Ciorici.

    2010.Jan.09 17:16

  • nicu:

    Pavel este Pavel si el va merge la Oslo
    inventia lui a fost la inceput un pamflet pentru unii, acum insa este important ca el sa mearga pentru ca toti sa vada in ce stare suntem

    arguemnte de ce el este bun am adus si eu si altii nu le reetirez ;)
    pe mine in sine Eurovisionul nu ma reprezinta

    2010.Jan.09 14:16

  • Artur:

    @nicu, da, e pacat ca Turcu este doar o “inventie” pentru a atinge un scop… el stie? deci nu. atunci este adevarat ca va bateti joc de el ca de o jucarie.

    Eurovision este o shtu4ka levaia dar pakazatelinaia. Am fost mindru doar cind Zdob si Zdub a reprezentat Moldova, a contribuit real la imaginea tarii. Cind a fost Gordienko si Arsenium, Moldova a readus aminte ca e o sursa de prostitutie. Daca imi imaginez ca merge Turcu ne pozitionam ca o tara de paznici si stroiteli. Eu am oleaca alte ambitii - deci nu ma reprezinta.

    cu privire la pro/contra PT: nu, nu am spus ca nu am sa scriu nimic http://twitter.com/gooroo/status/7479675051

    2010.Jan.09 13:54

  • nicu:

    da hai sa ne imaginam pe o clipa ca a ajuns la Ieuroovision
    atunci ce?

    apropo in acelasi rastimp oamenii au investit timpul si in chestii utile, pur si simplu nu atat de nebune si deasta nevizibile
    pacat ca pentru a arata societatii cat de banala si bolnava ete a trebuit sa il inventam pe Turcu care este alter-egoul Moldovei: fiecare al 2-lea e paznic, fiecae al 3-lea daca nu canta danseaza

    iar pentru Oslo avem un alt plan cum ar putea castiga

    aaaa da mai pe ce sa uit: da nu ziceai ca nu esti nici pro nici contra PT? si nu ai de gand sa scrii nimic? :D

    2010.Jan.09 02:07

  • Artur:

    @Ion, spun doar ca importanta on-lineului la evenimentele din aprilie a fost foarte exagerata {twitter revolution etc}

    @Brusture Ion, fiecare are dreptul sa incerce, posmeialisi shi mergem mai departe… cred ca lumea pune prea mult suflet pro/contra turcu

    @Larry Livingstone, imi pare rau ca nu am fost suficient de coerent ca sa intelegi esenta ideii cu privire la “balonul de sapun” :) mersi mult de urari.

    @bounty, nisha moldovenizmului primitv, care o sa aiba tot timpul priza la moldoveni ishi va gasi eroii, conshtientzi sau “sinceri”.

    2010.Jan.09 01:56

  • bounty:

    Inconsientu si incompetentu asta de Turcu, care nu are habar ca asa cuvint precum este “concursantii”, nu se ultilizeaza in limba romana de fapt se egaleaza pentru tine cu Stratan si Planeta Moldova, care fac “greselile” astea de limba si exprimare numai ca sa isi vinda albumele si ca sa mai amuze moldovanu plictisit?
    Sorry, cred ca aici chiar nu ai dreptate…..cit despre cele 296 ore (maxim) cit turcu o sa rupa topu, chiar nu ma indoiesc.

    2010.Jan.09 01:26

  • Larry Livingstone:

    Domnule Gurau, profund dezamagit :(

    Vad ca-i epidemie de bloggeri martiri , “gen domnul Darie” , dornici sa-shi traga reputatzia pe roata blogosferei…

    Good Luck !!!

    2010.Jan.09 00:59

  • Brusture Ion:

    Artur, hai sa le spunem lucrurilor pe nume, adica pe intelesul Turcilor, sau acelor care gindesc ca acet Turc, Turcu, ori cum vreti voi sa-i mia ziceti acolo.
    Deci, Facebook si toata balada asta online, credetima ca a pornit de la un impuls dat de 1-2 persoane cu un interes simplu, de a face FUN. In limba Turca, a se hlizi de un porst. Dar, turcii din tara lui Turcu, fiind zombati ca tb. sa apese “Sustine Cauza”, “Like this” sau alte butoane, care pentru ei practic nimic nu inseamna (cred ca ei nici nu vad ce fontul e in albastru la asa cuvinte) au urmat ca prostii culmea prostiei. Deci, asa a fost si cu 9 luni in urma: 2-3 au pornit (ce trebuiau sa porneasca, conform planului elaborat) iar restul turcilor daor au butonat, nu conteaza ce, principalul e ca asa e moda. Bine ca, so fi primit el ce so primit atunci, cu 9 luni in urma, dar una ma doare pe mine. Daca miine, poneste cineva o campanie pe Facebook, Tweeter, Odnoklasnici de genul ca calul lui Cotovschii de la monumentul de linga hotelul Cosmos e homosexual, sa vezi ca infuriati si plini de pasiune, multi turculeti vor “Like this” sau “Became Fan” fara sa-si dea seama, doar ca asa e moda.

    Gindul de apoi: “hmmm, pai daca vor fi 1539 de fani, a cauzei cu calul… de ce sa nul considermam gomic???? … ar fi o idee”

    Somn usor, mai departe “turcilor”

    2010.Jan.08 21:52

  • Ion:

    Artur nu au fost comparate evenimentele , sunt lucruri incomparabile , metoda e aceas , ear scopul de atins e de nenumarate ori mai usor , pentru Promovarea lui Turcu nimeni nu va fi pedepsit sau maltratat.
    Doar metoda declansarii avalansei ramaine aceas.

    2010.Jan.08 21:49

  • Sergiu:

    ..esti lipsit de vointa de caracter, daca ai mers la Eli-Pili si ai cumparat bilete la Patria! Din cauza la asa oameni fara vointa mergem spre ceea ce ni se impune si nu ajungem sa castigam bataliile pentru ceva mai bun!!! UUuuuu!!!

    2010.Jan.08 19:48

  • Artur:

    @Ion, cam in contextul rolului pe care l-a avut comunitatea online la evenimentele din aprilie, am si formulat fraza cu care m-ai citat. Am fost in centrul evenimentelor de atunci cind online-ul a fost unul din instrumente.

    E pacat ca se compara o pseudo-campanie de promovare a lui Pavel Turcu {fun} cu influenta comunitatilor virtuale in evenimenete din aprilie {interes national}

    @Paul, solutia in cadrul cinematografelor e destul de simpla si tine de partea juridica a problemei. Azi la ora 20.00 stirile ProTV vor difuza un material la tema. Iti propun sa-l urmaresti. Partea interesanta e ca cei care doresc filme in original sau in romana este infim mai mica decit cei care sunt ok cu filmele difuzate in rusa. Cinematografia este un business de masa si sefii din Patria vor reactiona doar daca le aduci calcule ca afacerea va propspera daca difuzezi filmele in original. Din pacate lucrurile stau exact invers.

    2010.Jan.08 18:32

  • Ion:

    “Orbiți de propria putere blogosferică (de a pasa un subiect pornit pe facebook la TV?) vor să-l transforme pe Turcu în reprezentantul Moldovei la Eurovision.”
    Eu nu as subestima aceasta putere cam 9 luni in urma tot aceasta putere a starnit o alta furtuna , sarcina de atunci era mult mai grea, debarcarea comunistilor de la putere, dupa cum am vazut s-a reusit , ne aducem cu totii aminte cum ardea si parlamentu si presidentia .
    Sarcina de azi ii mult mult mai simpla , si cred ca o sa fie infaptuita , ea deacu este 90% finisata.
    In privinta juriului care o sa il opreasca , eu nu cred , juriul a mai facut odata o astfel de prostie cand s-a jucat cu voturile telespectatorilor acordate romaniei , atunci stim la presiunea cui s-a facut prostia , azi cine crezi ca isi asuma acest rol ?
    Lumea singura va hotara cine pleaca la Oslo, pana atunci mai sunt maxim 30 zile.

    2010.Jan.08 18:12

  • Paul Hodorogea:

    Unde-i soluţia propusă?

    2010.Jan.08 17:36




send message

Media = politică
December 13, 2009 posted in media, politik

Acum mulţi ani, tatăl meu investea împreună cu un jurnalist în primul săptămînal independent de limbă română. Atunci a apărut interesul meu pentru jurnalism. Aşteptam în fiecare vineri seara, să vină tata cu teancul de ziare. Citeam titlurile, citeam editorialele, Îmi plăceau cel mai tare articolele de investigaţie.

Ziarul ca afacere nu a durat foarte mult. Publicitate nu prea se dădea iar cheltuielile erau foarte mari, politicienii dadeau sunete si cereau socoteală, de ce un jurnalist a scris un material sau altul. În timp ce eu în secret îmi construiam planurile mele grandioase de imperiu media, tata a transmis partea lui şi a hotărît să se ocupe de alte afaceri. Ziarul a supravieţuit, probabil, datorită finanţărilor statului român şi a banilor veniţi în campanii electorale, care cît de cît umpleau paginile cu publicitate.

Acum ziarul s`a transformat în trust, cu investiţii, care niciodată nu se vor recupera din publicitate sau tiraje vîndute. De ce? Pentru că afacerile în media au două parţi, una vizibilă, cea a contractelor de publicitate şi una ascunsă: traficul de influenţă, favorizare politică în schimbul unor avantaje comerciale sub diferite forme, etc. E suficient să vezi ce se întîmplă în România, ca să ştim ce ne aşteaptă în Moldova.

  • socolenco:

    “În timp ce eu în secret îmi construiam planurile mele grandioase de imperiu media..”

    Intr-o zi mi-am dat seama ca atunci cind imaginatia mea divagheaza si gindesc exagerat despre anumite lucruri, inseamna ca acele lucruri nu au perspectiva. In privinta lui Pavel Turcu pot sa spun ca nu-mi fac deloc iluzii ceea ce inseamna ca ar merita sa mearga la Oslo, poate intr-adevar cistiga.

    2010.Jan.12 02:37

  • Interviu cu @gooroo (Artur Gurău) « blogul lui eugen:

    [...] crezi despre mass-media din Republica Moldova? Good one. Am scris recent Media = Politică (http://blog.gurau.md/2009/12/media-politica/). Pînă acum a fost destul de superficială. Cred că se află la răscruce. Odată cu lansarea [...]

    2010.Jan.10 17:16

  • Ion Bargan:

    Probabil te-ai referit la Jurnal de Chişinău. În curând vor lansa televiziune prin cablu. Le urez succes!

    Sincer vorbind, ziarul la care te-ai referit a fost şi rămâne preferatul. Îmi aduc aminte, tatăl meu cumpăra Timpul, Moldova Suverana şi Moldovaskie Vedomosti, iar eu Jurnal de Chişinău şi Sport Curier.

    2009.Dec.25 11:29

  • Ana:

    nu se va intampla absolut nimic exceptional. asa e si in state, daca vrei.

    un exemplu de presa de calitate poate fi cea din UK, unde si BBC-ul spune cand nu-i place palaria reginei

    2009.Dec.13 15:24

  • neagaoleg:

    o da, este sesizabil acest lucru

    2009.Dec.13 14:50




send message

Cit a platit Publika TV pentru Unimedia?
December 11, 2009 posted in media

De la cumparera faces.md de catre neogen cu aproape trei ani in urma, nu prea au existat tranzactii interesante pe piata locala de on-line. Saptamina aceasta unimedia.md, impreuna cu celelalte site-uri NMG, au fost preluate de Stiri Media Grup, compania care pregateste lansarea Publika TV in februarie 2010.

Imediat au aparut parerestii, in special faimosi comentatori de pe unimedia, care nu au ezitat sa critice Unimedia ca s-au vindut lui SOV etc… Din acest punct de vedere, consider ca baietii de la Unimedia au luat una din cele mai inspirate decizii posibile, era mai bine daca se “vindea” unui politician local?

Iata citeva argumente in favoarea tranzactiei. Dupa investitiile de la Jurnal Trust Media si iminenta lansare pe piata a postului Publika TV, era necesar de intreprins ceva, in caz contrar portalul de stiri s-ar fi plafonat. Dupa cum a spus si Tudor pe blogul personal, tranzactia presupune investitii, atit in dezvoltarea site-urilor existente dar si in lansarea de noi proiecte, know-how de nepretuit de la colegii de la F5, divizia digitala de la Realitatea-Catavencu. In final partea financiara, bani la tranzactie si salarii bune asigurate pe viitor. Good deal.

Ah da… titlul. Pina la urma cit a costat unimedia? Nu stiu. Pot doar sa banuiesc. Personal as aprecia cele 70% transmise intre 50.000 si 70.000 euro. Daca au luat ma mult, Vasile Galusca e genial.

  • Ion barcelona:

    Unimedia este cel mai mare portal din Moldova, asa ca putea sa gaseasca fonduri suficiente.

    Degeaba se chinuie sa fie obiectivi daca vor fi mai romani ca romanii. hehe prostie moldoveneasca :)))

    2009.Dec.16 13:45

  • Paul Hodorogea:

    alexandra, să pare că nu trăieşti in această realitate

    2009.Dec.15 23:14

  • alexandra:

    e o mare greseala, Unimedia trebuia sa mearga de sinestatator si sa ramana neutra politic. Asa e la moldoveni daca nu e cu rusii atunci hai cu romanii, pacat :(

    2009.Dec.15 13:49

  • Artur:

    @Paul, da ce, nu-ti place actualul? :) probabil ca pina la anul nou.

    2009.Dec.11 22:00

  • Paul Hodorogea:

    offtopic: da cand schimbi designul? :)

    2009.Dec.11 21:53

  • Vasile Galusca:

    Asta si vreau sa spun…

    Tu ai calculat “pretul rezonabil” de la niste premise gresite. Deci nu mai poti zice de pret rezonabil, daca macar nu stii ce cifra de afaceri avem.

    2009.Dec.11 17:33

  • Artur:

    @Vasile, eu nu ma mai apuc sa ghicesc. Suma pe care am scriso mi se pare rezonabila. realitatea pietii si beneficiile pe termen lung sunt mai mari pentru voi decit pentru publika. daca e mai mare, am scris, bravo voua ;)

    2009.Dec.11 16:53

  • Vasile Galusca:

    :))) Artur, Artur… pacat ca nu ai fost atent.

    Eu am spus o data in public care e cifra noastra de afaceri. + exista mai multi factori care determina valoarea companiei. Calculele nu se bazeaza exclusiv pe cifra de afaceri x multiplicator anumit.

    Ramine sa mai incerci o data sa ghicesti :D.

    2009.Dec.11 16:34

  • Artur:

    @Ion, eu nu am fost surprins, pentru ca in ultimul an au venit mai multi “investitori” din Romania, daca nu era Realitatea, era altcineva din “apropiatii” lui Base.

    Daca estimam cifra de afaceri unimedia.md in anul 2009 (cu doua procese electorale) la 25.000 euro, 70.000 euro este pretul corect pentru cele 70%

    Acesta este beneficiul imediat al tranzactiei. Baietii sustin pe twiiter ca ar fi mai mare. Mie imi vine greu sa cred. Poate ca ei includ aici si investitiile ulterioare in proiecte comune, care vor depasi anual 100.000 euro.

    2009.Dec.11 15:39

  • Ion Bargan:

    Ştirea a fost neaşteptată pentru mine. Unimedia putea să se dezvolte de sinestătător, însă aceasta avea să dureze foarte mult timp, iar concurenţa se intensifică. Sunt convins că va fi mai interesantă piaţa media de pe internet.

    Apropo, Artur. După ce criterii apreciezi costul unui site?

    2009.Dec.11 02:09




send message
archives
  • 2009
  • JAN
  • FEB
  • MAR
  • APR
  • MAY
  • JUN
  • JUL
  • AUG
  • SEP
  • OCT
  • NOV
  • Dec

© 2010 artur gurau. all rights reserved.

blog by Eden Design
Particpant la concursul WebTop